lördag 21 februari 2015

Brazil

Bild. Hermés
Första lediga dagen på två veckor och jag har gått som i dimma. Jag jobbade hela förra helgen och när jag igår eftermiddag fick vissa besked som gör att jag faktiskt kan vara ledig denna helgen gick all luft ur mig och tröttheten slog till direkt. Checkade ut vid tre och känslan av att lämna jobbet när det var ljust var helt berusande. Mötte upp bästa sällskapet, köpte ett stort gäng tulpaner, drack en ovanligt god cappuccino och bara njöt av ledigheten. Förälskade mig i en mjuk, lite mindre sjal i orange, Brazil II, som kommer att bli strålande i vår och när jag berättade för en av de gulliga tjejerna som brukar hjälpa mig att det väntar flera resor i vår gav hon mig två vackra presentaskar med två olika parfymer och tillhörande bodylotions i perfekta 30 ml reseformat. En omtänksam gest som gjorde mig så glad. 
En lysande fredag med andra ord och en härlig början på en väldigt lugn helg. Återhämtning pågår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar