söndag 9 november 2014

Längtan efter nåt

Jag längtar efter en massa grejer just nu. Längtar efter julmys. Längtar efter den där bubblande känslan i magen att roligheter står för dörren. Längtar efter skumpa på Grand. Längtar till och med efter att röja hemma och känna att allt är fräscht. Längtar efter espresso med nybakta saffransbiscotti. Längtar efter att känna mig pigg.

Under så lång tid nu har det varit alltför mycket jobb och alltför lite utrymme för allt annat. Nu verkar det lugna ner sig lite på jobbet. Att det är ett högt tempo är en sak, det gillar jag men att åka hemifrån tjugo över sju varje morgon och jobba sent in på kvällarna har det varit lite väl mycket av hur mycket jag än älskar mitt jobb. Eftersom jag inte ska vara ledig alls över jul- och nyår förutom den 23:e ska jag ta tre dagar veckan innan jul istället. Då ska jag frossa i lussebullar, julstök och knäck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar