lördag 18 oktober 2014

Ytterligare en vecka senare

Ytterligare en vecka har gått och bloggen är hopplöst eftersatt. Det finns ingen tid över. Jobbet rasar på en hisnande fart och just nu känns det som jag mest är budbärare av tråkiga besked. Har så mycket stöd men det sliter att så ofta ge människor livsomvälvande besked, att trösta, att ta människors ilska och oro. Efter nästa vecka ser det ut att lugna sig lite på den fronten iaf.
Hade aldrig klarat detta utan A, mina chefer och kollegor. De bästa tänkbara. Mitt i all röra och spänningen över vad framtiden ska ge berättade min chef att hans plan är att jag ska efterträda honom när han går i pension. Tur att det dröjer många år innan det överhuvudtaget kan tänkas bli aktuellt. Jag är inte redo för ett sådant uppdrag. Inte på mycket länge. Min stirrighet blev inte mindre av att storchefen berättade att vår nya VD ställt frågor om mig och om jag är "orädd" men iaf sett nöjd ut när storchefen hade svarat att "J är helt orädd men hon är min så vill ni ha henne får ni mig på köpet".
Jag hoppas att det betyder att vi kan jobba på och att allt snart blir som vanligt. Längtar efter lugn och ro.

Det var så skönt att klämma in en semesterdag och rymma till Köpenhamn förra fredagen. Min kära mamma och jag strosade, fikade, åt god mat och shoppade. Jag är en sucker för pälskragar att sätta på tröjor eller jackor och hittade en liten sak som passar på bruna och beiga tröjor. Hèrmes har öppnat en ny större butik på Kastrup och två ljuvliga sjalar fick följa med hem. En från höstens kollektion och ett guldkorn från tidigare år som låg gömd längst ner i en låda. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg den.

Idag är en total vilodag med bara hemmamys och återhämtning. Tända ljus, en bok och sovstund i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar