lördag 16 augusti 2014

Till hösten




Idag var det en kylig ton i vinden och jag började tänka på hög klar luft, äppeldoft, stickade tröjor grytor och mjuka sjalar.
Efter ytterligare en rejäl garderobsrensning är det helt klart vad jag ska satsa på och vad jag ska låta bli (vilket är en hel del) i klädväg. Jag ska fortsätta att bara hålla mig till väldigt enkla kläder i bra material och satsa på accessoarer som lyfter. Try before you buy.
På höstens inköpslista står:
- BH:ar 
- tunna tröjor i ull (gärna grafitgrå och grön)
- ett par snörskor i mjukt läder
- ett reseset med parfymerna Rose Ikebana, Osmanthe Yunnan och Vètiver Tonka. Har haft ett gäng prover på alla tre och använt de förstnämnda hela sommaren men i höst planerar jag att varva Vètiver Tonka och Byredos Gypsy Water. De påminner mig om cashmere, mjukt läder och varmt socker.

Vad planerar ni att köpa i höst?

3 kommentarer:

  1. Jag har hittills köpt en vinterjacka och ett par skor. Kvar på listan är en tunn v-ringad grå cardigan, jeans, en svart pennkjol och en eller två kavajer och en cashmere sjal från Hermès. Kram L

    SvaraRadera
  2. Åh låter underbart! Klassiska plagg som alltid håller. Har du någon särskild sjal i åtanke? Hèrmes cashmere sjalar är verkligen ljuvliga! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt en herrsjal och inte ens höstens design. Två färger och mönstret är små stigbyglar och hästskor! Jag har dock lite svårt att bestämma mig för vilken färg jag skall välja. Kram

      Radera