tisdag 6 december 2011

Slut som artist

Idag har jag pratat inför några hundra personer och som vanligt är jag helt slut efteråt när adrenalinet lämnat kroppen. Som alltid, jätteroligt och jag kom på mig själv med att nästan hoppa i stolen eftersom jag var så ivrig på att få sätta igång. Älskar att utbilda och få prata inför folk. Fast enbart när det gäller mitt jobb. Privat gömmer jag mig helst under en sten.
Det jobbiga är att jag sedan nån månad eller två periodvis tappar hörseln på höger öra. Det är ok nån dag eller två sedan hör jag inget på nån vecka och så håller det på. Läkarna hittar inget fel i örat utan tror nu att det beror på att jag är så spänd i nacken att det påverkar hörseln.

Nu är jag så trött, så trött. Orkar inte äta så mycket utan det får bli en skål nudlar i buljong. Fast de lär inte vara lika goda som den underbara chicken noodle soup jag åt på ett litet hak i Chinatown i New York i våras. Kände dock att jag inte var så sugen på att testa deras "gröt på grodor".....

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag skulle klara att prata inför några hundra personer. Var du tvungen att använda mikrofon? För det avskyr jag. Jag kommer av mig hela tiden eftersom jag hör mig själv en bråkdel efter att jag sagt något...

    Och det är ju helt galet att du vill gömma dig under en sten privat. Du som är så trevlig! En sten är ju dessutom en osedvanligt olämplig sak att gömma sig under. Hård och tung. Om du nu måste gömma dig kan du väl gömma dig under något mjukt och gosigt?

    Hoppas hörseln kommer tillbaka på heltid.

    SvaraRadera
  2. Katarina - klart du skulle! Jag hade en liten mygga och det funkade rätt ok men jag vet vad du menar. Det värsta jag vet är när de kommer med något headset som ser ut som något Britney Spears skulle ha på en konsert.

    Gulle dig, detsamma! Jag blir så nervös när jag bara ska vara mig liksom. Ska satsa på en filt istället för sten;-). Borde vi inte ha en liten bloggträff igen någon gång framöver? Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa- bloggträff! Och New York -du måste ge dina bästa tips!

    SvaraRadera
  4. Spader - det måste vi fixa ihop:-). New York tips kommer!

    SvaraRadera