lördag 14 maj 2011

Uppdatering

Det är så mycket att göra just nu att det inte blir så mycket bloggande. Jobbet tar det mesta av min vakna tid och sedan orkar jag inte så mycket mer. Men det händer så mycket intressanta saker i mitt jobbliv just nu att jag inte kan låta bli.
Igår kväll gick jag och la mig kvart över sju och sov till halv tolv idag så idag har jag varit piggare än på länge. Partpinglan moi!

I torsdags var vi ett gäng som efter att ha tagit en öl på en solig uteservering vandrade vidare till Melker Anderssons SMAK på restaurangen, en för mig ny restaurang där vi avnjöt en sjurättersmiddag baserad på olika smaker.

Vi åt:

- Citron
”bagel” lax, forellrom, gräslök

- Yuzo
”sashimi” pilgrimsmussla, tofu, soja

- Tryffel
”black n´ white n´ green” sparris, parmesan

- Koriander
”salsa” anklever, mango, lime

- Pimiento
”croquetas” Pata negra, tomatpickles

- Spiskummin
”brochette” vaktel, yoghurt, tabouleh

- Rosmarin
”crème brûlée” äpple

Jag var så mätt att jag knappt kunde andas men det var en ljuvlig, varm försommarkväll. Oaser av trevligheter som hjälper en att ladda batterierna. Det behövs.

3 kommentarer:

  1. Pilgrimsmusslor är att dör för! Min verkliga favorit :)

    SvaraRadera
  2. Det är mums. Fast kombon med tofu var inte riktigt ultimat......Wiiiiii snart ses vi!

    SvaraRadera
  3. Using a range of quality fabrics and materials,
    coach outlet store online

    are durable and modish. No wonder they are loved by million of fad-seekers.You'll get full refund when the items at the
    coach outlet store

    are not available in stock. High safety and prompt delivery is guaranteed.I heard of
    coach outlet online

    through the advertisement when I was shopping. And now I often brow the webpage and buy Coach bags online.

    SvaraRadera