söndag 8 maj 2011

Trevligheter

De senaste dagarna har bara varit fyllda av trevligheter. Dagar som laddar en och får en att må riktigt, riktigt bra.
I torsdags var det tjejmiddag med tre fina tjejer. Vi har alltid så otroligt trevligt tillsammans och att jag dessutom har förmånen att få umgås med två av dem på jobbet varje dag och den tredje i vissa jobbsammanhang förutom våra utekvällar gör det inte sämre. Kvällen spenderades på trevliga BonBon där vi mofflade i oss 8 rätter var och avslutade med deras flytande efterrätt Lemon Martinis. Rekommenderas varmt.

Vid vår senaste tjejmiddag besökte vi en smyckesaffär tillhörande en av tjejernas väninna. Dit begav sig bästa kollegan H och jag efter jobbet och fredag och frossade i vackra ting. Helena är otroligt trevligt och gör fantastiska smycken så hennes butik är verkligen värd ett besök. Jag föll handlöst för ett halsband och ett par örhängen så de bar jag stolt med mig därifrån. Nästa vecka ska jag tillbaka till Helena i ett annat ärende jag berättar mer om sedan.

I helgen har vi bara bott på balkongen och slappat i solen. Bästa sysselsättningen jag kunde tänka mig och jag har börjat anta en grisskär ton efter timmarna i solen.
Nu väntar jag bara på att A ska komma hem från hundpromenaden så vi kan äta. Jag pallar inte att äta varm mat efter att ha suttit i solen hela dagen utan det blir sallad. Babyspenat, avocado, tomater, lufttorkad skinka, Saint Albry-ost, nektariner och valnötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar