måndag 23 februari 2015

Passkontroll

Imorgon ska jag förnya mitt pass och jag fasar redan. Jag blir aldrig bra på kort. På riktigt. Min familj driver hejdlöst med min nervösa, stela uppsyn och en kollega sa en gång "du ser ut som djuret på E4:an när det stirrar in i bilens strålkastare precis innan det blir påkört". Tyvärr en passande beskrivning. Jag spärrar upp ögonen och ler krampartat på ett sätt som får kinderna att likna dem på en välmatad hamster.
Belöningen efter utfört uppdrag imorgon är middag hos Ingenjören så jag får krama lilla hjärtat M.
Hon som inte bryr sig om att hennes faster ser ut som en mupp. En mupp på utflykt med sitt nya pass.

2 kommentarer:

  1. Gud nej, passkort är verkligen inte roligt och inte kul att ma n har dem så himla länge..

    SvaraRadera
  2. Hemska! Tur att man inte behöver titta på dem alltför ofta.

    SvaraRadera