måndag 16 februari 2015

Fake

Jag gillar inte fake vare sig det gäller människor eller saker. Jag avstår mycket hellre än köper någonting som är oäkta. Med ett undantag. Fakeljus. Jag tröttnade på att förbruka värmeljus i blixtens hastighet men ville ändå ha gott om ljus utplacerade i lägenheten. Ett doftljus är ofta tänt på kvällarna men det funkar ju bara att ha ett tänt i taget. Så jag köpte fakeljus från Enjoy Candles och det är banne mig bland det bästa jag gjort. De är gjorda i riktigt vax och ser helt naturtrogna ut. Eftersom de har tre "vekar" så fladdrar ljuset precis som på riktiga ljus. "Vekarna" sitter en bit ner i ljuset och du ser dem bara om du står rakt ovanför och stirrar ner. Från alla andra vinklar ser de ut som helt vanliga blockljus. Vi har färgen Classic Ivory som är en vit färg som får ett varmt sken när de är tända eftersom de inte är kritvita utan drar åt vanilj. De har till och med timer.
Till er alla som har barn, djur, är glömska, ogillar stearinkladd eller bara gillar ljus, kolla in Enjoy Candles. Jag har köpt mina på JB Home, en suverän affär med snabb och trevlig service.


   Bilder: JB Home och Enjoy Candles

4 kommentarer:

  1. Vilka fina! Dom ska jag genast granska lite närmare. Vilken/vilka storlekar har du köpt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så himla bra och fina! Jag har 8x10, 8x15, 8x20 och 10x15. Jag gillar de med 8 cm diameter ännu mer än det med 10. Skulle jag köpa fler skulle det bara vara den aningen smalare storleken.

      Radera
  2. Det kan vi behöva här hemma med både katter och barn. Toppen ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni skulle gilla de här! Rekommenderas varmt!

      Radera