lördag 17 januari 2015

Nöjd

Den här helgen inleddes med en ledig fredag vilket var så skönt. Planen var först att ta ledigt två timmar på förmiddagen eftersom vi skulle på möte på banken men sen bestämde jag mig för att la ledigt hela dagen istället. Perfekt att kunna strosa runt på stan, titta på rean utan att behöva trängas och äta en god lunch. Jag hörde någon som sa att man ofta shoppar kläder och skor för den tillvaro man önskar att man hade istället för den man har. Man kan väl konstatera att pärlprydda små festtoppar inte behövs fler av i garderoben. Mitt partyliv är not so much om man säger så.
Det bästa för min del är bra baskläder som funkar på jobbet. Min uniform är mörka jeans, enfärgade koftor eller tröjor och sjalar. Så har jag sett ut i flera år och lär fortsätta göra det också.
Joseph gör kläder i underbara kvalitéer men lite väl saftiga i pris så igår passade jag på när de nu har 50 % på allt i butiken. Tre V-ringade, tunna tröjor i mjukaste kashmir i svart och marinblått fick fick följa med hem.
Hoppas nu bara att mina vassa armbågar (bokstavligen) inte ska göra hål alltför fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar