tisdag 6 januari 2015

Cooking time

De senaste dagarna har ägnats åt ren avkoppling (och lite jobb). Hela klanen var här i lördags så vi hade familjehäng hela dagen. Lagade världens största gryta kantarellsoppa och olika sorts krustader. Det var så fint att vara med alla de jag älskar mest. Att ha hela bubbliga, babbliga gänget samlat runt vårt matbord och lilla M i knät.

Igår förmiddag åkte mamma och jag ner på stan och gick på NK:s rea, åt lunch och avslutade som vanligt på Hötorgshallen. A har åkt till Schweiz och jag gillar ju att sysselsätta mig med att laga storkok till frysen när han är borta. Det är något trygghetsskapande med det.
Så nu har jag kokat kycklingbuljong för den närmaste tiden och beställt kött till nästa helg. Däremellan ska det lagas piroger och någon fiskrätt beroende på vad de får in imorgon. Tur att han bara är borta en vecka......

(Det gör ingenting att matkostnaden sjunker när man gör storkok eftersom två sjalar fick följa med hem från NK igår. Från en affär utan rea.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar