söndag 23 november 2014

Godaste pastan

Hemma igen efter en fantastiskt mysig miniresa till Köpenhamn för att insupa julatmosfär och komma bort lite. Är så slutkörd nu att hela jag gör ont. Köpenhamn var lika mysigt som alltid och vi har tittat på julskyltning, ätit gott, strosat och shoppat lite. Choklad från Peter Beier, brända mandlar i röd-vitrandiga strutar och en sjal från Hermès som fick mig att galltjuta av lycka över halva Kastrup. Jag trodde jag missat den för evigt men nu är Cést la fëte i kaki/prune/noisette min. Mossgrönt och nougat i den mest underbara blandning.

Var tvungen att gråta en liten stund idag av ren trötthet innan A lagade middag. Och vilken god middag det var.

- Koka spaghetti
- Strimla purjo, skiva en vitlöksklyfta, skär grön sparris i mindre bitar, skär bacon i mindre bitar
- Stek purjon, sparrisen, vitlöken och bacon
- Häll på 1 dl matlagningsgrädde och 1 dl creme fraiche
- Späd med några rejäla skedar av pastavattnet till bra konsistens
- Släng i en näve torkad svamp (A tog trattisar)
- Låt puttra
- Blanda ner pastan
- Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar