lördag 4 oktober 2014

Lyckligt lottad


Sen några dagar är jag hemma igen efter en obeskrivligt fin semester med mina finaste vänner. Jag kommer alltid minnas denna resa, precis som våra andra, med en enorm glädje och värme över vår vänskap. Dessa kloka, kompetenta, varma, vackra kvinnor som jag beundrar och som står mig så nära.

Soliga dagar i E:s vackra villa med den milsvida utsikten över bergen. Vi har legat i solstolar vid poolen och pratat, pratat, pratat. Makliga vinluncher under ett parasoll och på kvällarna har vi tänt levande ljus över hela terrassen och ätit långa middagar.
Vi har shoppat i Palma, ätit tapas, åkt runt till små konsthantverkare och köpt glänsande keramikskålar i olika färger och tyg vävt på hundraåriga vävstolar. Åkt runt i bergen och ätit på fantastiska små restauranger.
Att få dricka sitt morgonkaffe och titta ut över E:s enorma fruktträdgård med alla träden. Citroner, apelsiner, grapefrukt, granatäpplen, kvitten, fikon, mandel och valnötter. Vi plockade citroner till limoncello och kokade fikonmarmelad med valnötter, rödvin och vanilj.

Stunder som man bär med sig.

1 kommentar:

  1. LÄGG AV!
    Prick just nu vet min avund inga gränser. Eller avund och avund ... jag unnar ju dig allt detta så klart men det LÅTER JU SÅ HÄRLIGT ATT JAG SMÄLLER AV! Allt. ALLT!

    SvaraRadera