fredag 22 augusti 2014

Fredag

Är helt slut efter gårdagskvällen och en väldigt intensiv dag på jobbet.Trattorian var en ny bekantskap för mig och den var ok. Lokalen var jättemysig och stämningen hög men jag gillar inte att mötas av "Välkomma. Ni har bara bordet fram till kl. 19.30". När det sedan dröjer innan en måttligt intresserad servitör kommer och tar beställningarna bidrar inte till välkomstkänslan.
Men champagnen var perfekt och smårätterna otroligt goda. Vi tog in fem stycken och delade på. Det var kalvrygg med tonfisk och kapris, anklever med päron, skinka med melon, små friterande bollar fyllda med olika sorters kött samt en italiensk korv som serverades med bönor, vitlök och tomat.
Sen tog jag pasta Vongole som var god men rätt ordinär. Avslutade med en kula citronsorbet med limoncello hälld över. Men sällskapet gjorde det till en jättefin kväll som alltid när vi träffas.

Och imorgon ska S och hennes man ha fest. Efter att ha hört henne berätta om upplägget är det tydligt att det kommer att bli party utan dess like! Men vad ska jag ha på mig?

Nu är det dags att krypa upp framför TV:n, mätt och nöjd efter att ha ätit dubbla portioner av A:s gulaschgryta och potatismos. Perfekt fredagskväll.

2 kommentarer:

  1. Så himla trist kommentar. Bra att maten vägde upp? Får de en ny chans?

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det. Har hört andra som mötts av samma attityd så det verkar inte vara en tillfällighet. Finns för många riktigt bra restauranger för att gå tillbaka till något som bara är ok.

    SvaraRadera