fredag 2 maj 2014

Resan

Käraste Erika bad mig berätta om resan och jag vet knappt var jag ska börja. Tio härliga dagar fyllda med trevligheter. Jag måste nog försöka punkta ner det
  • Min bror och jag anordnade en överraskningsmiddag för vår pappa som fyllt 70. Pappa trodde att jag redan åkt hem och att han och hans fru skulle äta middag med brorsan och hans tjej (de fyra har rest runt i USA och var i NY några dagar innan de skulle flyga hem) så det blev en helkväll fylld av drinkar och steaks
  • Sett en vacker Gauguinutställning på MOMA
  • Gjort mitt bankkort olyckligt
  • Druckit champagne med butikschefen på Chanel
  • Ätit hamburgare på PJ Clarke´s
  • Beundrat hundratals blommande träd
  • Sett skådisarna från Spiderman 2 gå på röda mattan utanför hotellet framför hundratals skrikande tjejer
  • Stilla promenader i Central Park
  • Njutit av god mat på Tao
  • Solat
  • Klämt på handväskor dock utan att köpa
  • Sett Cosi Fan Tutte på Metropolitan
  • Botaniserat runt på Manhattan
  • Ätit en gigantisk lobster roll på the Boathouse
  • Beundrat hattarna på Easter parade och
  • Bokat resan till nästa år

4 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt!

    Och den sista punkten är ju helt genialisk. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen! Visst är den genialisk? Den mildrar separationsångesten en aning. Kramar!

      Radera
  2. 10 dagar i NY!! <3 Lyllo dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lyckligt lottad! Kramar vännen!

      Radera