onsdag 9 april 2014

Orange

Hermès gör inte bara ljuvliga väskor och vackra sjalar utan även underbara smycken. Själv är jag särskilt förtjust i deras läderarmband och naturligtvis de klassiska emaljarmbanden. Hermès är ett av de få firmorna som gör armband som passar oss med väldigt smala handleder. Jag har samlat i flera år nu och använder något av dem nästan dagligen. Dyra i inköp, absolut men de är en livslång förälskelse.
För att fira att jag mår bättre är en liten orange ask på väg hem till mig.

6 kommentarer:

  1. Är alla dom där askarna dina? Jag älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Haha att "investera" är nog min bästa gren. Och *harkel* vi kan väl säga som så att askarna på bilden är några av de som bor i min klädkammare;-). Love you too honey;-)

    SvaraRadera
  3. _några_ ! som sagt: du är ett PROFFS!
    Om jag skulle önska mig ett Hermesarmband i födelsedagspresent, mitt första skulle det bli i min samling, vilket tycker du då skulle passa mig? Bra sak att fråga en sann investeringsexpert!

    SvaraRadera
  4. Åh vännen, jag känner mig ärad över frågan. Det kommer att vara början på en samling som du kommer att älska och Greta också när hon blir äldre. Mina favoriter är emaljarmbanden (http://sweden.hermes.com/jewelry/enamel-jewellery/plain-color-bracelets/orange.html), de finns i olika bredder, storlekar och färger. De finns även mönstrade men jag är en sucker för de enfärgade. Men jag älskar även läderarmbanden *älsk älsk* i alla upptänkliga modeller. De jag har mest är modellen som heter Behapi double tour. Det är vändbart med två olika färger så man får två armband i ett. Dessutom är spännet slätt så man fastnar ingenstans med det.
    http://sweden.hermes.com/jewelry/leather-jewellery/bracelets/configurable-product-064692ck-40933.html?generic_color_1=BLACK
    De har ett visst utbud på Hermés på NK så du kan prova ut rätt storlek. Du skulle vara smashing i bägge!

    SvaraRadera
  5. Tack! Vi får se om jag varit snäll nog i år för att få ett! Kram

    SvaraRadera