fredag 20 januari 2012

Under investigation

Att ha en ovanlig sjukdom gör att man helst ska undvika tjafs som infektioner. När jag kom till KS idag och chefsöverläkaren frågade "hur mår du egentligen" och jag klämde fram "sådär, jag är så trött" ledde det till att fick spendera dagen där med en nål i armen. Eftersom läkaren hävdade att hon aldrig tidigare hört mig säga att jag inte mådde toppen beordrades en utredning av hela mig. "Du som alltid är så positiv". Heh, inte alltid. Oh well efter att hon konstaterat att mitt blodtryck fortfarande är för högt trots att medicindosen dubblats, sköterskan tömt mig på allt mitt blod och jag avkrävts löfte att sköta om mig fick jag åka hem. Så får vi se vad proverna säger.

Dagens plus är att när man har varit på sjukhus får man semla.

4 kommentarer:

  1. Semla får det bli! Och du ska ta det lugnt!

    SvaraRadera
  2. Lovar:-). Definitivt semla!

    SvaraRadera
  3. Nu skräms du. Men ord om semlor ligger iofs på plussidan.... Tycker det var bra att du fick vara en hel dag på sjukan jag ;-) Så vi vet att du inte faller sönder eller så..... Fina. Ta hand om dig!! Kram från oss *hjärta*

    SvaraRadera
  4. Jen - gulle! Jag har inga planer på att falla sönder, blir lite kantstött ibland bara:-). Lovar att ta hand om mig. Kramar till er!!

    SvaraRadera