onsdag 4 januari 2012

Comfort food

Måste vara något fel på mig. Gick och lade mig vid åtta igår kväll för jag var så trött att jag mådde illa och vaknade halv ett idag. Sov i över 16 timmar utan att ens vakna en enda gång. Galet. Jag som alltid brukar vakna vid fyra på morgonen med tankar som rusar som ett X 2000-tåg genom huvudet.

Fortsatte i samma stil med att göra riktig comfort food till middag, cocotter. Finns säkert massa olika sätt att göra dem på men vi gör så här

Smörj varsin portionsform (som tål ugn). Stoppa in vad du är sugen på, jag tog strimlad smörgåsskinka och A lite stekt köttfärs. Slå på en skvätt grädde, riven ost och gärna lite hackad gräslök. Knäck ett ägg över men låt gulan vara hel. Toppa med ytterligare lite riven ost (jag tog gruyére och A parmesan). Sätt formarna i vattenbad, in i ugnen på 200-225 grader i ungefär 15 minuter.
Vi hade kokt blomkål till och doppade i den gräddiga röran. Syndigt gott!

2 kommentarer:

  1. Esset, Junior och jag tänker prova!

    SvaraRadera
  2. Rekommenderas varmt! Och man får inte snåla på grädden;-). Hoppas ni tycker om det!

    SvaraRadera