tisdag 20 december 2011

Pärlans konfektyr

Tog ledigt på eftermiddagen och begav mig ut på stan i sällskap med Systemvetaren för att köpa alla julklappar. När vi var klara med alla klappar begav vi oss till rara Helena för att jag skulle köpa en julklapp till mig själv. Ett underbart halsband med små turkosa stenar klarare än poolvatten hänger runt min hals. Det visade sig att A varit där tidigare och snokat runt han med. Hmmmm......

Ett kvarter därifrån på Nytorgsgatan ligger ytterligare en liten juvel, Pärlans konfektyr. Där tillverkas de underbaraste kolor man kan tänka sig, gjorda på ekologisk grädde, socker och smör. Allt är som hämtat från 30-talet och det känns som tiden stannat.
Medan vi väntade på att de skulle packa klart min ask med kolor (citron & vanilj och mandel & vanilj) erbjöds vi kaffe av den söta tjejen i kassan. Vänligt, trevligt och fyllt av atmosfär. Ni måste besöka denna pärla! Tills dess rekommenderar jag ett besök på deras hemsida.
Mötte upp A för en gemensam fikastund där vi satt omgivna av paket, kolastinna och nöjda över att alla julklappar faktiskt är klara nu. Känns som en riktigt bra dag!

Imorgon bitti är det julfrukost med kollegorna, bådar gott för morgondagen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar