lördag 12 november 2011

Uppiggad


Det är väldigt mycket på jobbet just nu men i veckan hade jag min sista kurs och i slutet av nästa vecka har jag min sista domstolsförhandling för i år. Sen lugnar det ner sig lite grann och det ska bli så skönt.

Tänkte på vad kloka Spader sa en gång "bara för att man känner sig som en disktrasa behöver man inte se ut som en" så igår lämnade jag jobbet redan vid tre åkte åkte direkt ner till stan. Jag hade bokat tid för ögonbrynsforming och pedikyr och fick en helt underbar stund, bara till för mig. Det var första gången jag var på denna salongen men C hade talat sig varm om Kerstin och med all rätt. Mjuk, rar och proffsig. Om några veckor har jag bokat tid för en ordentlig ansiktsbehandling. "Du är ingen duvunge längre" sa hon milt när hon studerade mig under en upplyst förstorningsglas. Det är ju iof sant, jag är ju faktiskt 38 men är inte riktigt van vid att tänka i de banorna.

Träffade min bror Ingenjören och gick en lång runda i Hötorgshallen. Köpte skaldjur, såser, gott bröd, honungsskinka och tryffelsalami. A har en vän från Österrike som är uppe och hälsar på under helgen och då är det så mysigt att kunna sitta och äta länge tillsammans så igår blev det skaldjurstallrik med ostar och bröd.
Nu är A och vår vän ute och tar en runda på stan och här i lägenheten är allt tyst och stilla. Har en stor kopp te bredvid mig och under mina fötter ligger hunden och snusar. En stund av lycka.

2 kommentarer:

  1. Det har vi rätt i! Undrar om man inte måste boka en tid på en salong!

    SvaraRadera
  2. Du är en mycket klok kvinna raring!

    SvaraRadera