lördag 22 oktober 2011

Ljuvliga helg

OK, jag är inte totaldöd. Lever lite grann. Och lite mer idag än igår. Vila är en förunderlig medicin.

Veckan som har gått har varit bra men intensiv. Var på konferens med jobbet på Yasuragi Hasseludden. Häftigt men skumt att se alla hasa runt i morgonrockar. Inte jag, jag gillar inte morgonrockar. Vi jobbade som rödmyror och sen drack vi galet många kaneldrinkar och sjöng kareoke till de stängde.
Packade om och åkte till obygden för att ha en domstolsförhandling. Gick bra fast jag blev återigen påmind om hur juristvärlden kryllar av gamla gubbiga advokater med en nedlåtande attityd. Åkte sedan till landstället för att fylla på skafferiet. Vi har en granne där som har biodling, höns, grisar och andra trevliga djur som lever lyckliga på deras gård. Bunkrade upp med färska ägg från de rara små bruna hönsen som rusar emot en och vill bli klappade när man kommer. Sex kilo honung och grannens senaste experiment, honung/valhronachoklad/apelsinlikör och honung/fikon /konjak som hon skickade med för testning.
Sen åkte jag hem och vi tog helg dvs somnade vid halv nio igår och vaknade tretton timmar senare.

Nu soffa och ett nytt försök att se filmen jag somnade från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar