tisdag 3 maj 2011

Smink - ansikte

Jag har relativt problemfri hy, förutom att den är torr, så min sminkrutin för ansiktet är ganska enkel. Dessa produkter är de mest använda just nu.

Efter att ha låtit fuktighetskrämen sjunka in ordentligt brukar jag dutta lite av MAC:s concealer Select Moisturecover för att dölja de värsta skuggorna under ögonen.

Därefter brukar jag svepa ett drag med MAC Mineralize Skinfinish Natural över ansiktet. Skulle det behövas tar jag lite Too Faced Primed and Poreless Face Primer under. Det är en hudfärgad primer som jämnar ut huden och får porerna att se mindre ut.

Det ligger en massa rouge i min sminklåda men favoriten för tillfället är Giorgio Armani Sheer blush # 10. Deras storsäljare är # 2 men det så ljust att det knappt syns på mig.
Är det fest brukar jag även lägga lite highlighter på kindbenen. Jag gillar verkligen Nars highlighter Albatross som är guldskimrande och Benefit High Beam som är svagt rosa- och silverskimrande beroende på vilka färger jag har i övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar