lördag 5 mars 2011

Smink - ögon

Jag fick en förfrågan om att lista mina sminkfavoriter. Det gör jag gärna även om det finns risk för att den blir genant lång. Smink är ju som juveler som ligger och glittrar i lådan. Eftersom jag inte är så tålmodig att jag kan lista alla på en gång tänkte jag dela in det i kategorier. Dagens kategori är ögon.

Primer (dvs en kräm som får ögonskuggan att sitta som berg):
Urban Decay Shadow Primer Potion

Ögonskuggor:
Till vardags använder jag gärna Stila Starlight eller Laura Mercier Sandstone som ljus basfärg och Laura Mercier Topaz som mörkare skugga för att skapa djup.
MAC har ett oändligt antal snygga skuggor, de jag använder mest är nog Shroom och Satin Taupe.

Till fest blir det oftast samma ljusa skuggor dvs Starlight, Sandstone eller Shroom men tillsammans med Shu Uemura ME Brown 850, MAC Mothbrown eller någon mörkgrå/svart skugga.

Jag är även svag för lila skuggor eftersom de passar bra till mina gröna ögon. Favoriter är då Stila Heather, Shu Uemura IR 700 Purple eller P 700 Purple och Benefit Fancy Pansy.

Ögonpennor:
Urban Decay 24/7 är oslagbara, mörklila Rockstar är min livlina på morgonen. När det gäller svart och mörkbrunt återkommer jag alltid till Lancôme Crayon Kohl.

Eyeliner:
MAC Fluidline Eye-Liner i Blacktrack och Bobbi Brown Gel Liner i Violet.

Mascara:
Giorgio Armani Eyes To Kill

Ögonbrynsskugga:
Något jag alltid tidigare struntat i eftersom jag har ganska mörka ögonbryn ändå ändå tills Linn ie Rocketqueen sminkade mig en gång och jag såg vilken skillnad det gjorde. Jag minns inte vad färgen heter och etiketten är borta men det är en mellanbrun skugga från MAC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar