söndag 6 februari 2011

Paris

Vad roligt att flera av er skrev att ni ville läsa mer om mina resor. Jag har alltid tyckt om att resa och behovet minskar inte, snarare tvärtom. Jag vill alltid ha en resa inplanerad som jag kan se fram mot. Ett avbrott i vardagen och ett sätt att inte uppslukas av jobbet.

Vi var ju i Paris i början av november i en knapp vecka. A har bott i Paris som barn (hans pappa var diplomat) så han har bott lite överallt i världen medan jag bara varit i Paris någon enstaka gång. Vi bodde på SAS Radisson Blue Ambassador Hotell, ett stenkast från operahuset. Ett stort, fint hotell där vi hade turen att få ett stort, rymligt rum som vette mot en lugn, lummig innergård.

Ursäkta den dåliga bildkvalitén, vår kamera mådde inte så bra. Och stökigt är det (och nej,det är inte min sida av sängen som är bäddad). Men hell, städning är inte prio ett på en semester.

2 kommentarer:

  1. Underbart. Paris är trevligt. Varit där tre gånger och är en smula kär i staden.

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag, det är verkligen en stad att bli kär i.

    SvaraRadera