fredag 21 januari 2011

Fint

I måndags skulle jag bjuda min mamma på middag på Mattias Dahlgrens Matbar, detta underbara ställe. Jag har bara varit där tillsammans med väninnor tidigare och har länge tänkt att det är ett ställe min mamma skulle uppskatta. Mat av yppersta kvalitét och gudomliga viner, deras stjärna är synnerligen välförtjänt.

Vi åt en fantastisk middag med bla saltkokta svenska havskräftor, ostbricka och en citrussallad med olivolja och havssalt.
När det var dags för notan sa den trevliga servitrisen att vår nota redan var omhändertagen men hon fick inte säga av vem. Vi insisterade men hon vidhöll och sa bara att vi skulle njuta av kvällen och komma tillbaka snart. I foajén möttes vi av fler leenden och samma ord "njut och kom tillbaka snart". Jag vet fortfarande inte vem det är men en väldigt generös person uppenbarligen.
Jag misstänkte först A eftersom han kan göra sådant men denna gången var det inte han så mysteriet kvarstår.

Min mosters man har varit i Stockholm ett par dagar och det är så fint att träffa honom även om det känns konstigt att min moster inte längre är med oss. Det har nu gått åtta månader sedan hon dog. Idag var vi och fikade på NK och strosade sedan till Skeppsholmen och såg terracottaarmén på Östasiatiska.

Nu ska jag samla ihop min trötta kropp, ta en kopp te och sedan bädda ner mig i sängen för lite välbehövlig sömn.

Hoppas ni alla haft en bra vecka!

5 kommentarer:

  1. Nemmenherregud, vilken grej! Haha, så underbart att få sitta där som en fågelholk och undra varför i hela friden man inte kan få betala *skratt* Vad trevligt! :-)) Myspysgrejer du haft för dig, vännen! Själv är jag mest trött, även om jag fick vädra fjäderdräkten lite på ICA idag, hrmmmm... Puss! Gissar att ni ligger i soffan och kollar spännande film och äter knödel ;-)

    SvaraRadera
  2. Så himla spännande!

    Terrakottarmén för oss också idag, för min Mamma fyller år och har önskat sig det. Efteråt går vi någonstans och käkar!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar gest!
    Hoppas att det var någon helt okänd, som när man betalar för en extra kopp kaffe och ber dom ge den till första bästa som ser ut att behöva.

    Vet inte vad det heter men det gör alltid någon glad

    SvaraRadera
  4. Jen - helt sanlöst:-)
    Soffan rätt - knödel - njae inte just igår;-) Puss min finaste!

    Spader - jättespännande men jobbigt att aldrig få veta;-). Låter som ni har en riktigt trevlig lördag idag, jag tyckte utställningen var jätteintressant!

    Johanna - helt underbart!

    SvaraRadera
  5. Så spännande att bli bjuden på middag sådär!!!

    SvaraRadera