lördag 25 december 2010

Underbara jul

I förrgår åkte vi traditionsenligt hem till mamma och hennes man för middag och övernattning. Mamma hade lagat rotmos och fläsklägg, som jag älskar, så på kvällen satt vi utslagna i varsin soffa och slappade.
Ingenjören med sin fina sambo E och Systemvetaren joinade sällskapet på julafton som firades i lugn och mysig anda, precis som vanligt. Det är verkligen fantastiskt att få ha det så bra!

Upplägget med julklappar i form att mat gjorde succé och vi kom hem fullastade med godsaker. Charkuterier, ostar, kex, frukt, nötter, Ingenjörens (som tidigare övervägde att bli konditor just för att han älskar att baka) tårta, brasilianskt kaffe i ny fin kaffeburk och en låda viner.

Lite avsteg från temat blev det, jag fick koftan jag önskat mig och Alvar Aalto-vasen som stått på min önskelista så länge. Hurra!

Idag är det filt, film och praliner som gäller.

Hoppas ni alla har en superjul!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar jul! Blir fint med tulpaner i vasen framåt februari!

    SvaraRadera
  2. Det var det:-). Oh ja, en riktig tulpanvas!

    SvaraRadera