tisdag 21 december 2010

Sakta men säkert

Sakta men säkert börjar jag komma igång igen. Har försökt fixa en del inför jul på kvällarna men nu är nog det mesta klart. Julklappar, blommor, alkohol, en del mat och annat smått och gott är nu på plats. Vi har i år testat en ny idé när det gäller jullappar eftersom vi inte kom överens om vi skulle ha julklappar eller inte. Ett gemensamt intresse är att alla i familjen gillar god mat och därför ger vi varandra julklappar i form av mat eller något matanknutet.
Alla ger var och en i familjen något inom ett visst tema, mitt tema är "sötsaker". Ska bli roligt att se hur det funkar.

För säkerhets skull köpte jag en påse NK-praliner till oss med. Perfekt att knapra på till en kopp starkt kaffe. De rara personerna som administrerar de utbildningar vi håller hade köpt varsin chokladask från Chokladfabriken till oss som håller mycket kurser så nu är det gott om choklad hemma. Jag bunkrar som den hamster jag är.

Två arbetsdagar kvar sen väntar en veckas efterlängtad ledighet!

1 kommentar:

  1. Ja, men det är ju mer åt det okeja hållet. Alla behöver ju faktiskt äta!

    SvaraRadera