onsdag 15 december 2010

Dag 11 – Mina syskon

Mina syskon är ett gäng finfina personer, vi inte helsyskon utan halvsyskon i lite olika konstallationer. Två av dem har jag tyvärr ingen kontakt med efter en infekterad skilsmässa mellan vår pappa och deras mamma (hon som min pappa lämnade min mamma för) men de andra har jag desto mer kontakt med.

Ska försöka beskriva klungan

Operasångerskan är 3 1/2 år yngre än jag och mitt äldsta småsyskon. Hon bor i Stockholm och är en brunögd skönhet som spenderar dagarna på landets operascener.

Brodern som jag inte längre har någon kontakt med var det vackraste barn jag sett med milslånga ögonfransar, smaragdgröna ögon och de djupaste smilgropar jag nånsin sett. Han brukade somna i min famn framför TV:n och älskade rutschkanor. Vi brukade gömma oss bakom dörren tillsammans när vår pappa och hans mamma bråkade.

Grekinnan är lika mycket skånska som jag men bor sedan ett par år på en ö i Grekland där hon driver en liten skönhetsaffär. Hon är driftig, språkbegåvad och i vår kommer hon att vara den vackraste brud som skådats sedan Afrodite.

Ingenjören är student i Uppsala och är på väg att bli civilingenjör i framtiden. Han är lång, rapp, viljestark och helt briljant. En person med ett enormt rättspatos och en av mina förebilder. En gnistrande person.

Systern jag inte har någon kontakt med kan jag inte beskriva, hon var för liten när vi skildes åt.

Systemvetaren - även han student i Uppsala och min klippa i klungan. En mjukare, varmare och finare person får man leta efter.

Handbollsspelaren - min minsta lillebror, 13 år yngre än jag men desto större fysiskt. Har nu lämnat landslaget för en annan karriär i USA. Killen alla älskar, bartendern och surfaren som bott i Kina, Österrike, Sverige och USA de senaste två åren.

Mina fina, fina älskade syskon!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken skara! Man skulle ju lätt kunna sitta och lyssna när du berättar mer. Undrar tillexepel om din syster och min Stjärnsopran känner varandra?

    SvaraRadera
  2. Spader - det undrar jag med, måste kollas när vi ses:-) Kram!

    SvaraRadera