söndag 13 april 2014

Le weekend de Chanel

Sedan en dryg månad tillbaka använder jag krämen/serumet Chanel Le weekend de Chanel. Tanken är att man använder denna enbart på helgerna och då morgon och kväll precis som en vanlig kräm. Krämen innehåller dels rosenvatten som lugnar huden men också glykolsyrekomplex som exfolierar.
Den doftar milt och behagligt och flaskan som är i plast har en bra liten pump. Den svider en aning några sekunder direkt när jag applicerar den men det går snabbt över.
Detta mina vänner är en fantastisk kräm. Min hud har aldrig varit i bättre form och är klarare och jämnare än innan jag började med Le Weekend. Jag kommer på med mig att längta efter att använda den och numera förknippar jag doften med helg och ledigheter.
Det enda smolket i bägaren att man inte ser hur mycket som är kvar i flaskan och priset. Den kostar drygt 900 kr/50 ml.

1 kommentar:

  1. Är du fortfarande lika nöjd? Det verkar lite som om den är som "Liquid gold" (Alpha-H) som har ett klart bättre pris. Jag tror jag skall prova någon av dem men frågan är vilken? Kram L

    SvaraRadera